Udział lekarzy w kara śmierci

W swoim artykule (wydanie 28 października) w sprawie udziału lekarzy w karach śmierci, Truog i Brennan twierdzą, że udział w karaniu śmierci jest podstawą do cofnięcia licencji lekarza . Przyjęcie tego poglądu mogłoby doprowadzić do cofnięcia licencji, ponieważ zaangażowania w inne czynności prawne, które mogą nie być poparte przez większość lekarzy. Osobiście nie mam ochoty uczestniczyć w egzekucji. Kara śmierci jest jednak w niektórych państwach legalna. . . .
Jeśli będziemy podążać za argumentami autorów, lekarze w przyszłości mogą ryzykować utratę licencji na wykonywanie aborcji lub angażowanie się w wiwisekcję – dwie czynności, które obecnie są legalne, ale które są wysoce kontrowersyjne etycznie i są silnie przeciwne niektórym członkom profesji . Koszt wolnego społeczeństwa polega na tym, że musimy akceptować zachowania innych, niekoniecznie zgodne z naszą własną etyczną postawą. Niech udział w karaniu śmierci pozostaje indywidualnym wyborem lekarza.
Andrew M. Knoll, MD
State University of New York, Syracuse, NY 13210
Odniesienie1. Truog RD, Brennan TA. Udział lekarzy w karach śmierci. N Engl J Med 1993; 329: 1346-1350
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Truog i Brennan prowadzą swoje argumenty, odwołując się do historycznych precedensów. Dotyk Hipokratesa Najpierw nie szkodzić jest cytowany i omawiany, podobnie jak eutanazja i okrucieństwa nazistów. W przywołaniu Hipokratesa trzeba przyznać, że jego poglądy ewoluowały, podobnie jak etyka jego społeczeństwa. Hipokratyczna przysięga zakazuje lekarzom wykonywania aborcji ( Ani nie dam pańczyźnie pessara, aby uzyskać aborcję ). . . . Ponadto niektóre argumenty nie są konieczne do realizacji. Porównywanie kary śmierci w Stanach Zjednoczonych z okrucieństwami obozów koncentracyjnych wymienia wspomnienia tych, którzy przeżyli Holocaust.
Alan Berkenwald, MD
Medical West Associates, Chicopee, MA 01020
Truog i Brennan wyodrębniają karę śmierci za stosowanie etycznych standardów i zasad, podczas gdy oni przekazują przemilczaną uwagę, że eutanazja jest inna. Uważam to za trudne do zaakceptowania. Z pewnością, jeśli istnieje etyczny problem z lekarzem zabijającym ludzi, powinien on mieć zastosowanie we wszystkich sytuacjach.
Autorzy wydają się również akceptować pogląd, że jeśli profesja medyczna zwalnia się od odpowiedzialności, inne zawody powinny wziąć na siebie tę odpowiedzialność. Byłoby bardziej praktyczne argumentowanie za całkowitym zniesieniem kary śmierci niż za etycznym argumentem, który chroni lekarza przed trudnościami z udziałem w zabijaniu prawnym, jednocześnie umożliwiając zawodzie pielęgniarki lub inny zawód podjęcie się zadania zakończenia życie bliźniego.
Robert G. Batey, MD
Szpital Johna Huntera, New Lambton Heights, NSW 2305, Australia
Podstawową kwestią jest to, czy zawód ma prawo tworzyć reguły rządzące praktyką swojego rzemiosła, których członkowie są zobowiązani przestrzegać niezależnie od ich osobistych opinii i woli państwa. Jak zauważają Truog i Brennan w przypadku kary śmierci, kwestia ta nie jest indywidualną opinią lekarza w roli świeckich obywateli, ale raczej zachowanie osoby działającej oficjalnie jako dyplomowany członek zawodu medycznego .
Zawód jest świecką organizacją, która tworzy i utrzymuje zbiór zasad etycznych zaprojektowanych w celu ochrony integralności jego praktyki i jej relacji z klientem. Wiele zasad przypomina jedynie to, czego wymaga prawo i codzienna moralność, ale najbardziej wyróżniające się są kwestie wynikające z praktyki szczególnego, wyspecjalizowanego rzemiosła, dla którego ani prawo, ani codzienna moralność nie zapewniają odpowiednich wytycznych. Kluczowe znaczenie dla medycyny ma potrzeba ograniczenia sposobu, w jaki lekarze mogą wykorzystywać potencjalnie śmiertelną, specjalistyczną wiedzę i umiejętności w celu ochrony relacji zawodu jako całości z klientami. Jeśli zawód nie egzekwuje takiej podstawowej zasady etycznej, przestaje rządzić sobą i staje się biernym instrumentem państwa.
Stowarzyszenia zawodowe w medycynie mają obowiązek składania oficjalnego protestu za każdym razem, gdy państwo wymaga udziału lekarzy w działaniach uznanych za nieetyczne. Stowarzyszenia zawodowe mają również obowiązek forsowania komisji licencyjnych w celu dyscyplinowania lekarzy, którzy uczestniczą w takich działaniach, nawet jeśli może to stwarzać trudne problemy z prawami wynikającymi z 14. poprawki. Zrobić cokolwiek mniej, to potwierdzić pogląd krytyków medycyny, że jego kodeks etyczny jest zwykłym opatrunkiem okiennym dla przywilejów związanych z samozatrudnieniem i że zawód musi zostać pozbawiony tego, co pozostawiło niezależność.
Eliot Freidson, Ph.D.
Nowy Jork University, New York, NY 10003
Truog i Brennan twierdzą, że lekarze nie powinni zezwalać na poświadczanie zgonów w wyniku egzekucji sądowej. Można przypuszczać, że taka certyfikacja jest równoznaczna z udziałem i milcząco godzi się na karę śmierci. Ta sama logika uczyniłaby patologów sądowych uczestnikami zbrodni, które skutkują ofiarami zabójstw, których sekcje zwłok wykonują i których zgony certyfikują.
Śmierć osób, które są egzekwowane sądowo, powinna zostać poddana śledztwu medycznemu, takiemu jak po innym zabójstwie. Celem nie jest ustalenie przyczyny śmierci (która przynajmniej w Stanach Zjednoczonych została nagrana, nagłośniona i oglądana), ale udokumentowanie obecności lub nieobecności jakichkolwiek urazów, narkotyków lub substancji chemicznych, które mogły być niewłaściwie podawane przed lub w trakcie realizacji. Świadectwo autopsji i zgonu pomaga w udzieleniu odpowiedzi na zarzuty niewłaściwości ze strony personelu korekcyjnego.
Zgadzamy się zarówno z British 1, jak i American2 Medical Associations, że zaświadczenie o śmierci osób orzekanych sądowo nie stanowi uczestnictwa lekarza w karach śmierci, pod warunkiem, że śmierć jest wymawiana przez innych oraz że badanie sądowe przeprowadza się kilka godzin później w oddzielny obiekt. Niezależne, kompetentne badanie osób orzekanych sądowo ograniczy możliwość naruszeń praw człowieka w stosunku do osób uwięzionych.
Charles V. Wetli, MD
Joseph H. Davis, MD
Dade County Medical Examiner Department, Miami, FL 33136
2 Referencje1. Brytyjskie Stowarzyszenie Medyczne. Medycyna zdradzona: udział lekarzy w łamaniu praw człowieka. Londyn: Zed Books, 1992: 116-7, 200.
Google Scholar
2. Rada do spraw etycznych i sądowych, American Medical Association. Udział lekarza w karaniu śmierci JAMA 1993; 270: 365-368
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
Truog i Brennan powtarzają mit, że powieszeni poddani umierają natychmiast . Wiszenie powoduje śmierć przez niedotlenienie. W zależności od wygenerowanej siły może to być spowodowane zatkaniem dróg oddechowych, niedrożnością żylnego powrotu, eliminacją przepływu krwi
[podobne: dentysta warszawa mokotów, dermatolog na nfz warszawa, usuwanie naczynek kraków ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta warszawa mokotów dermatolog na nfz warszawa usuwanie naczynek kraków