Jak noc i dzień – rzucają światło na opiekę poza godzinami pracy ad

Niektóre szpitale kliniczne posiadają całodobową opiekę lekarzy zajmujących się kluczowymi obszarami klinicznymi, takimi jak oddziały intensywnej opieki – krok, który doprowadził do poprawy nadzoru nad mieszkańcami. Poza zasięgiem godzin szpitalników – lekarzy, którzy specjalizują się w opiece szpitalnej – jest bardziej powszechny niż kiedykolwiek. Usprawnienia systemowe, takie jak rozmieszczenie zespołów szybkiego reagowania, stają się coraz powszechniejsze, dzięki czemu interwencje ratujące życie są dostępne w szpitalu. Ponadto postęp technologiczny doprowadził do poprawy wyników i zmniejszenia błędów medycznych. Elektronicznie monitorowane jednostki intensywnej opieki medycznej i inne strategie zdalnego monitorowania tworzą siatki bezpieczeństwa i umożliwiają lepszy nadzór medyczny, nawet jeśli nie są obecni lekarze. Wiele szpitali zaczęło korzystać z metod cyfrowych i internetowych, aby podczas badań poza godzinami pracy czytać badania obrazowe przez radiologów w różnych strefach czasowych, a doświadczeni lekarze mogą teraz dostarczać swoją wiedzę medyczną z domu. Mimo to jest niezwykłe, że pomimo tych zmian nie zrobiliśmy więcej, aby wyeliminować różnice w wynikach, które można przypisać wyłącznie porą dnia. Być może jednym z powodów jest to, że przyjmujemy za pewnik, że szpitale są prowadzone w inny sposób poza godzinami pracy, kiedy zamiast tego powinniśmy ustanawiać takie same standardy w zakresie personelu i służby oraz dążyć do akceptowalnych wyników w każdej godzinie tygodnia. Publiczni decydenci, firmy ubezpieczeniowe, grupy wsparcia dla pacjentów oraz nauczyciele pielęgniarstwa i medycyny muszą współpracować z przywódcami szpitali, aby wspierać ten szerszy cel.
W każdym szpitalu lekarze, pielęgniarki i personel pomocniczy muszą bezpośrednio zaangażować się w poprawę usług klinicznych w porze nocnej i weekendowej. Sensowne jest zbadanie strategii pay-for-performance w celu wsparcia tych zmian. Ponadto szpitale muszą publikować informacje o swoich usprawnieniach poza godzinami pracy w sposób przyjazny dla konsumenta, który pomaga pacjentom podejmować świadome decyzje. W tym roku ponad 80 szpitali w Massachusetts opublikowało swoje numery personelu na każdą zmianę dnia (www.patientsfirstma.org). Zawsze czułem, że mała konkurencja nigdy nikogo nie rani.
Dwadzieścia lat temu, kiedy byłem na szkoleniu, moi współobywatele i ja mocno wierzyliśmy, że prowadzimy nasze szpitale w noce i weekendy. Mieliśmy wtedy znacznie więcej swobody i dlatego sami zrobiliśmy o wiele więcej. Ale z większą odpowiedzialnością przyszedł większy poczucie własności. Dla mnie oznaczało to większe zainteresowanie poprawą jakości opieki nad pacjentem i bezpieczeństwa. Poszedłem do kariery w administracji szpitali, aby lepiej zrozumieć, jak działają systemy szpitalne i jak szpital może reagować na zmiany w razie potrzeby.
Co prowadzi mnie z powrotem do rund północy. Okazują się dobrym sposobem, aby pomóc mi zrozumieć i rozwiązać obawy naszych pracowników poza godzinami pracy. Niedawno przeprowadziłem ankietę wśród naszych kierowników szpitali wieczorowych i weekendowych i byłem zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że wielu z nich nigdy wcześniej nie zadano ich opinii.
Aby zidentyfikować problemy i zaprojektować skuteczne rozwiązania, ważne jest zebranie takich informacji na pierwszej linii, a aby to zrobić, starsi administratorzy szpitali muszą zapoznać się z działaniem innego szpitala . Gorąco zachęcam moich kolegów gdzie indziej do prowadzenia co najmniej tydzień nocnej rundy co kwartał Administratorzy podczas weekendowych rozmów powinni spędzić trochę czasu na szpitalnych piętrach. Szczególną uwagę należy zwrócić na potrzeby pacjentów i ich rodzin, wszelkie kwestie proceduralne i komunikacyjne między członkami personelu, a przede wszystkim jakość dialogu między administracją a członkami personelu w odniesieniu do usług szpitalnych i priorytetów bezpieczeństwa.
Ulepszenie wymaga czasu. Koła obracają się powoli, ale ostatnio jestem bardziej pewny, że poruszamy się we właściwym kierunku. Jako dyrektor naczelny jestem odpowiedzialny za zarządzanie innym szpitalem , tak jak ja, w zarządzaniu tym, w którym pracuję każdego ranka w dni powszednie. Najważniejsze jest to, że zawsze musimy dążyć do poprawy ogólnej jakości opieki – w obu naszych szpitalach. Nadal jest wiele do nauczenia się i osiągnięcia, ale możemy to zrobić. Musimy tylko chcieć od czasu do czasu trochę się przespać.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Dr Shulkin jest prezesem i dyrektorem generalnym Beth Israel Medical Center oraz profesorem medycyny w Albert Einstein College of Medicine – w Nowym Jorku.

[patrz też: leczenie ambulatoryjne, usuwanie naczynek kraków, dermatolog na nfz warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: dermatolog na nfz warszawa leczenie ambulatoryjne usuwanie naczynek kraków